FAQ

 

  • Hoe werkt het ?
    • Ezilize is een portaal tussen huurders en verhuurders, particulieren of professionals die bijna alle voorwerpen of diensten huren of verhuren. Het objectief is simpel, geef uw voorwerpen waar u niets mee aanvangt een tweede leven. Zodoende extra inkomsten te kunnen genereren.
    • Voor huurder
    • Voor eigenaar
  • Is de inschrijving gratis ?
    • Ja, op één voorwaarde, u moet ouder zijn dan achttien jaar.
  • Om welke prijs moet ik een artikel verhuren ?
    • Helaas bestaat er geen argus van de huurprijzen per artikel, aan u op de juiste prijs in te schatten en te bepalen.
      Maar u kan de vraag aan uzelf stellen voor welke prijs zou ik dit willen huren. 
  • Aan wie moet ik de betaling uitvoerd ?
    • De waarborg wordt online via onze beveiligde betalingssysteem betaald, het resterende bedrag word aan de verhuurder betaald.
  • Waarom een waarborg ?
    • Wij raden u aan om een waarborg te vragen bij iedere verhuur.Dit om eventuele difstal of beschadging in te dekken.
  • Ik heb bang dat ze mijn artikel niet zullen terugbrengen ?
    • De waarborgsom beschermt u enerzijds, aan de andere kant, bij het huren van het artikel is er een overeenkomst getekend van uw de huurder en de verhuurder. Uiteraard, is de basis van Ezilize gebaseerd op wederzijds vertrouwen.
  • Zijn de artikelen worden verzekerd?
    • Neen, de artikels die verhuurd worden via de website Ezilize zijn niet verzekerd. Wij willen erop nadrukken dat wederzijds vertrouwen een grote rol speelt met deze manier van verhuur. Wij ondersteunen door de meerderheid van de artikels en de profielen te controleren op hun echtheid.
  • De eigenaar antwoord niet, waarom ?
    • Het kan zijn dat in sommige gevallen de eigenaar niet reageert op je e-mails, er worden automatische herinneringen verstuurd. Indien na een aantal herinneringen geen antwoord ontvangen is, zullen wij contact opnemen met de eigenaar via de telefoon. In alle gevallen wordt de responstijd e-mails weergegeven elke advertentie
  • Hoe kan ik een huur annuleren (huurder) ?
    • Via uw account onder “mijn verhuringen”
  • Hoe kan ik een verhuur annuleren (voor eigenaar) ?
    • Via uw account onder “mijn verhuringen”
  • Er is een artikel beschadigd na gebruik ! Wat moet ik doen ?
    • Hiervoor moet u dan de waarborg gebruiken. We gaan ervan uit dat dit probleem in overleg wordt opgelost.U kan ons altijd een vraag stellen via “contact”.
  • Het artikel in niet in overeenstemming met de advertentie en beschrijving
    • Wij raden u aan om dit steeds op het huurcontract te vermelden. Maar helaas kunnen wij hiervoor niet verantwoordelijk gesteld worden.
      Wat u wel kan doen is de quotering van dit profiel negatief invullen.
  • Moet ik dit extra inkomen aangeven ?
    • Alles is in het kader van de wettelijke bepaling van het land waarin u de verrichtingen uitvoerd.
      U kan een volledig overzicht van uw inkomsten terugvinden in uw statistieken bij account.
  • Ik had graag een factuur van mijn verhuur ?
    • Stuur ons uw gegevens door en onze boekhouding zal het nodige doen voor u.
  • Mijn artikel is geweigerd? Waarom?
    • Het is mogelijk dat een eigenaar uw aanvraag weigerd. Wij weten de juiste reden niet, maar meestal is dit omdat het artikel niet meer verkrijgbaar is.
      De eigenaar kan u ook een bericht sturen om dit toe te lichten, maar dit is volledig zijn verantwoordelijkheid.
  • Ik vind mijn artikel niet terug op de website !
    • Het is mogelijk dat deze niet aanvaard is. Kijk in uw account bij overzicht van “mijn artikels”.
      Als u deze daar niet terugvind zou het alsook een technisch probleem kunnen zijn. Gewoon de procedure herhalen.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten ?
    • Bent u uw wachtwoord vergeten ga dan naar de hoofdpagina en klik op « ik ben mijn wachtwoord vergeten »
  • Ik wil van emailadres veranderen
    • Neem contact met ons op.
  • Ik kan geen advertentie plaatsen van mijn artikel.
    • Contacteer ons en wij zullen u helpen om dit euvel op een leuke manier aan te pakken.